Wij willen u van harte uitnodigen voor het Acadin-congres op 6 oktober 2021 in Utrecht*. Met een interessante lezing en een uitdagend workshopprogramma hebben wij voor u een programma op maat gemaakt. 

Programma
13.00 uur Ontvangst
13.30 uur Woord van welkom
13.45 uur Lezing dr. Lianne Hoogeveen
14.30 uur Workshop - ronde 1
15.30 uur Pauze met koffie/thee
15.45 uur Workshop - ronde 2
16.45 uur Einde programma

Klik hier voor de uitnodiging

Aanmelden
Er zijn geen kosten aan verbonden. U kunt zich hier aanmelden.

*Indien het in verband met COVID-19 niet op locatie kan, wordt het een online-programma.

Hoofdspreker

Dr. Lianne Hoogeveen is hoofdopleider van de Radboud International Training on High Ability, die opleidt tot ‘ECHA-Specialist in Gifted Education’ (zie www.ritha.world)  (Radboud Centrum Sociale Wetenschappen) en werkzaam bij CBO Talent Development als GZ-psycholoog. Daarnaast is zij docent Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde (Radboud Universiteit). Ze is werkzaam bij het Behavioral Science Institute (BSI) van de Radboud Universiteit, en van daaruit betrokken bij wetenschappelijk onderzoek op het gebied van hoogbegaafdheid, in samenwerking met collega's van binnen- en buitenlandse universiteiten. Lianne Hoogeveen is voorzitter van de European Council for High Ability (ECHA).

 

Workshopprogramma

Klik hier voor de uitgebreide beschrijvingen van de workshops

Ronde 1

  1. Algemene presentatie Acadin
    Greetje van Dijk - Acadin
  2. Mindset bij talentvolle en meer-en hoogbegaafde leerlingen 
    Hierin zitten onderdelen van: growth mindset, leerkuil en effectieve feedback
    Jan Ververs en Irene van Gasteren - HCO
  3. Leren samenwerken met Acadin, praktische tools
    Jan van Nuland - Acadin
  4. Over hoe stuiterende ballen kunnen helpen bij het vinden van een goede leerattitude
    Gerben Deenen – BVS-schooladvies
  5. Acadin in beeld: zicht op gebruik en tevredenheid
    Joke Kruiter - Sardes

Ronde 2

  1. Doelgericht werken aan vaardigheden m.b.v. Acadin en Parnassys; 
    Hoe je het onderwijs kan volgen, plannen, handelen en evalueren
    Martine Blonk en Mirjam Floor – Driestar Educatief
  2. Uitwisselen van ervaringen, tips voor gebruik en het beantwoorden van specifieke vragen over het werken met Acadin
    Carlien Bakker - RPCZ
  3. Ontwikkelen van metacognitie
    Greetje van Dijk - OnderwijsAdvies
  4. Coachend begeleiden van leerlingen
    Ineke Bruning – OBD Noordwest

‘De kinderen hebben er behoefte aan’ 

Paasbergschool in Oosterbeek

De training heeft Acadin bij ons op de kaart gezet

Renske Prins van KBS de Reinboge

NRO-onderzoek: Ook creatief begaafde leerlingen verdienen uitdagend onderwijs

Joyce Gubbels - Orthopedagoog

Het consortium Acadin, onder de vlag EDventure