De huidige ontwikkelingen en maatregelen rondom COVID lijken de komende periode niet te gaan verbeteren. Ons doel is steeds geweest om u een veilig, inhoudelijk en interactief programma te bieden. Het programma dat we hebben, een presentatie en workshops, wordt lastig uit te voeren als de maatregelen (1,5 meter afstand, etc.) nog gelden. We hadden de hoop dat de maatregelen eind dit jaar zouden zijn versoepeld/opgeheven, maar dat is nog niet het geval. Wij horen ook bij scholen dat er voorbehoud is voor grotere bijeenkomsten. We willen niet wachten tot het laatste moment en hebben daarom nu de knop doorgehakt.Het Acadin-congres zal in verband met de nog geldende maatregelen niet doorgaan. 

Een paar onderdelen van het programma gaan, in een iets andere vorm, wel door:

  • De lezing van Prof. Dr. Lianne prof. Hoogeveen gaat wel door, niet op locatie maar online – van 15.00 – 16.00 uur. Iedereen die zich heeft aangemeld voor het congres ontvangt hiervoor een uitnodiging met een link. U kunt zich hier aanmelden 
  • De algemene presentatie over Acadin uit workshopronde 1 gaat ook door in digitale vorm – van 14.00 – 14.45 uur. Iedereen die zich hiervoor heeft aangemeld ontvangt een uitnodiging met een link. U kunt zich hier aanmelden

 

 

Hoofdspreker

Prof. Dr. Lianne Hoogeveen is hoofdopleider van de Radboud International Training on High Ability, die opleidt tot ‘ECHA-Specialist in Gifted Education’ (zie www.ritha.world)  (Radboud Centrum Sociale Wetenschappen) en werkzaam bij CBO Talent Development als GZ-psycholoog. Daarnaast is zij docent Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde (Radboud Universiteit). Ze is werkzaam bij het Behavioral Science Institute (BSI) van de Radboud Universiteit, en van daaruit betrokken bij wetenschappelijk onderzoek op het gebied van hoogbegaafdheid, in samenwerking met collega's van binnen- en buitenlandse universiteiten. Lianne Hoogeveen is voorzitter van de European Council for High Ability (ECHA).

 

Workshopprogramma

Klik hier voor de uitgebreide beschrijvingen van de workshops

Ronde 1

  1. Algemene presentatie Acadin
    Greetje van Dijk - Acadin
  2. Mindset bij talentvolle en meer-en hoogbegaafde leerlingen 
    Hierin zitten onderdelen van: growth mindset, leerkuil en effectieve feedback
    Jan Ververs en Irene van Gasteren - HCO
  3. Leren samenwerken met Acadin, praktische tools
    Jan van Nuland - Acadin
  4. Over hoe stuiterende ballen kunnen helpen bij het vinden van een goede leerattitude
    Gerben Deenen – BVS-schooladvies
  5. Acadin in beeld: zicht op gebruik en tevredenheid
    Joke Kruiter - Sardes

Ronde 2

  1. Doelgericht werken aan vaardigheden m.b.v. Acadin en Parnassys; 
    Hoe je het onderwijs kan volgen, plannen, handelen en evalueren
    Martine Blonk en Mirjam Floor – Driestar Educatief
  2. Uitwisselen van ervaringen, tips voor gebruik en het beantwoorden van specifieke vragen over het werken met Acadin
    Carlien Bakker - RPCZ
  3. Ontwikkelen van metacognitie
    Greetje van Dijk - OnderwijsAdvies
  4. Coachend begeleiden van leerlingen
    Ineke Bruning – OBD Noordwest

Acadin voelt als een beloning

Jan Hendriks - directeur BS de Vogelaar

Implementatie Acadin na gedegen onderzoek

De Waterlelie in Rotterdam

Talentontwikkeling voor íeder kind

Marije Smit van VCPO Noord-Groningen

Het consortium Acadin, onder de vlag Onderwijsontwikkeling Nederland