Experts
Wij stellen graag onze experts aan u voor. U kunt zelf contact zoeken met een expert naar keuze. Wij kunnen u ook in contact brengen met een expert bij u in de buurt, klik hier.

Vivian Donker-Hilhorst
Ik ben werkzaam als onderwijszorgadviseur / orthopedagoog bij OnderwijsAdvies. Binnen ons Surplus Expertisecentrum voor begaafdheid ben ik al jaren bezig met deze doelgroep (Surplus vragenlijsten, intelligentieonderzoek, persoonlijkheidsonderzoek, cursus Kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong, beleidsvragen, implementatie verrijkingsonderwijs). Als Acadin-expert help ik graag basisscholen om het systeem succesvol te gaan gebruiken!

Monique Edelaar
Ik ben een enthousiaste Acadin expert om verschillende redenen. Voor leerlingen zijn er zoveel verschillende beschikbare leeractiviteiten dat er altijd iets te vinden is dat aansluit bij de interesses en onderwijsbehoeften. Sterk vind ik ook dat een leerling meer regie over het eigen leerproces krijgt en een grotere eigen verantwoordelijkheid hierin. Scholen die worstelen met een beperkt aantal verrijkingsmaterialen worden ook ruimschoots bediend. In de praktijk lopen leraren aan tegen de praktijk van alle dag waarin het lastig is om ruimte te vinden voor de begeleiding van begaafde leerlingen. Ook hierin is Acadin ondersteunend.

Joke Naaktgeboren
Acadin biedt onze leerkrachten ondersteuning bij het vormgeven van een passend onderwijsaanbod. We zijn ons er sterk van bewust dat het geen kant-en-klare oplossing biedt. Ik merk ook heel sterk dat Acadin ingezet kan worden op veel verschillende manieren, zodat het bij die leerling, in die groep, met deze leerkracht en ouders, etc. past.
Ron Does
Bij het verkennen en gebruiken van Acadin ga ik uit van de vraag van de school.
Naar aanleiding van de vraag spreken we het aantal bijeenkomsten af.
Voorbeelden van bijeenkomsten:
Bijeenkomst 1: Waarom Acadin en hoe ziet de omgeving er uit.
Bijeenkomst 2: Waar moet ik nog meer rekening mee houden als ik Acadin gebruik?
Bijeenkomst 3: Na periode van gebruik Acadin terugkijken en hoe verder.
Scholen bepalen zelf hoeveel bijeenkomsten er gepland worden.

Martine Blonk-Melenkamp
Martine Blonk-Meulenkamp is werkzaam als onderwijsadviseur en docent van de post hbo opleiding bij Driestar Educatief. Martine heeft jaren in het basisonderwijs gewerkt als leerkracht in de onderbouw en intern begeleider. Sinds 2007 is zij werkzaam als onderwijsadviseur bij Driestar Educatief. Ze heeft daarbij de specialisaties ‘het jonge kind’ en ‘hoogbegaafdheid’. Martine is getrouwd en heeft 3 kinderen. De ervaring met haar eigen kinderen vergroten haar belangstelling voor de ‘(hoog) begaafde’ leerling.

Irene van Gasteren
Elk kind heeft van jongs af aan een enorme kracht om te groeien en de wereld om zich heen te ontdekken en te leren begrijpen. Samen met ouders en leerkrachten ga ik op zoek naar wat er nodig is om bij elk kind, ook meer/hoogbegaafde kinderen, deze kracht om te groeien warm te houden of weer aan te wakkeren. Als onderwijsadviseur/psychologe doe ik onderzoek naar meer/hoogbegaafdheid en adviseer ik scholen in de manier waarop zij meer/hoogbegaafde kinderen binnen hun school het beste kunnen begeleiden. Acadin is binnen dit geheel een mooi middel.

Jan van Nuland
Ik ben al jaren actief voor Acadin in Noordoost-Brabant en het Land van Maas en Waal. Mijn specialiteit: Acadin combineren met andere vraag gestuurde leervormen, zoals de denksleutels. Ook mijn diagnose instrumentje voor scholen waar Acadin niet naar wens draait wordt erg gewaardeerd.

Gerben Deenen
Ik ben onderwijsadviseur bij BVS-schooladvies en leraar in het primair onderwijs. Als specialist hoogbegaafdheid begeleid ik teams en individuele leerkrachten in het inrichten en ontwikkelen van een geschikte leeromgeving voor hoogbegaafde en getalenteerde leerlingen.
Jan Ververs
Als onderwijsadviseur bij HCO speel ik in op de behoeften van de school. In mijn werkwijze staat de leerling en het leren centraal. Acadin kan hierin een goede rol spelen en het leerklimaat versterken. Met Acadin als hulpmiddel kunnen wij talenten verder laten ontwikkelen. Samen met u wil ik de uitdaging aangaan om Acadin effectief te implementeren in uw school.

Lindie de Bont
“Omdat Acadin een programma is wat iedere leraar in kan zetten bij iedere leerling!”
Graag kijk ik me u mee om de juiste afstemming te vinden, zodat de leerlingen in uw groep een passend aanbod hebben bij hun talenten en ontwikkelmogelijkheden.

Greetje van Dijk
Invoering van structureel verrijkingsonderwijs is belangrijk voor de brede doelgroep van bollebozen, van talentvol op één gebied, tot (hoog)begaafd en van heel jonge kinderen tot (pré)puber. Maar de leerkracht in een overvolle groep heeft nog steeds maar twee handen! Met Surplus, expertisecentrum voor begaafden, werken we aan structurele oplossingen die uitdaging bieden aan de leerling en haalbaar zijn voor de leerkracht. Acadin is zo een structurele oplossing. Ik kijk uit naar uw vragen over een aanpak voor besturen, training Acadin, opstellen van een T-OPP (Talent OPP) waar Acadin in benut wordt, enzovoorts.

Tessa van Velzen
Tessa van Velzen studeerde Nederlands als tweede taal aan de Universiteit van Amsterdam. Zij houdt zich bezig met taal- en talentontwikkeling van kinderen en jongeren in het basisonderwijs en het vmbo. Tessa is een ervaren trainer die met een flinke dosis enthousiasme streeft naar maatwerk.

Johan Stevens

Ineke Bruning
Schoolteams buigen zich regelmatig over de vraag:” Hoe aan te sluiten op de onderwijsbehoefte van sterke leerling”. Vaak start het niet met een teambreed goed onderbouwde visie maar met een zoektocht naar materialen passend bij de interesse van de leerlingen. Gekeken wordt naar aanbod dat ; overzichtelijk ingepland kan worden, een beroep doet op de autonomie van de leerlingen en oog heeft voor 21e-eeuwse vaardigheden. Ook is het belangrijk dat leerkrachten het binnen de beschikbare tijd kunnen voorbereiden en begeleiden. Met Acadin heeft u een divers aanbod dat continue wordt aangevuld en waarbij ruimte is te oefenen met vaardigheden als planning en presentatie (zelfsturing). Leerlingen kunnen zelf keuzes maken qua interesse en competentie. U kunt aangeven bij welke leerlingen u de regie wilt houden. Zo wordt het een mooi aanbod op maat. Graag begeleid ik schoolteams bij het nadenken over uitdagend onderwijs en het ontwikkelen van een visie zodat een doorgaande lijn kan worden gewaarborgd. Ook voor de in- en uitvoering van Acadin kunt u bij mij terecht.

Mirjam Floor
Als onderwijsadviseur houd ik mij o.a. bezig met hoogbegaafdheid, en dan vooral de vraag; “Wat hebben deze kinderen nodig om tot de prestaties te komen die passen bij hun mogelijkheden?” De vaardigheden die ze daarvoor nodig hebben leren ze als de inhoud die ze aangeboden aansluit bij hun zone van naaste ontwikkeling. Daar heeft Acadin een mooi aanbod voor! Ik heb jaren als intern begeleider gewerkt op een basisschool, de praktische toepasbaarheid van Acadin binnen de school is voor mij een belangrijk aandachtspunt.
Ik kom graag bij u langs om de kansen en mogelijkheden van Acadin aan u te presenteren.
Katja Tas
Als orthopedagoog/onderwijskundige/leerkracht ben ik steeds op zoek naar de talenten, energie en mogelijkheden van (hoog)begaafde kinderen en betrokkenen. Samen zorgen voor een uitdagende omgeving waarin het kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ik verricht (begaafdheids-)onderzoeken en adviseer scholen bij het opzetten van HB-beleid en concreet HB-aanbod, passend bij de eigenheid van de school.

Ria Looij-van 't Hof
Orthopedagoge NVO, werkzaam in het basisonderwijs, dyslexieonderzoeker en deskundig op het gebied van hoogbegaafdheid. Door middel van psychologische onderzoeken en consultaties geef ik aan welke richting leerkrachten met hun hoog- of meerbegaafde leerlingen in kunnen slaan. Daarbij worden ook de ouders betrokken. Verder adviseer ik schoolteams bij het maken van beleid en het organiseren van goede begeleiding voor genoemde kinderen. Als lid van de werkgroep Content van Acadin werk ik mee aan het uitbouwen van deze interessante en praktische digitale leeromgeving.